Dagbokens dikter

20/10 10
Förlåt
Jag vill vara det skimrande ljuset
vara stjärnan som lyser din stig
allt de goda i livet jag önskar
bara önskar jag vore hos dig

Jag skall vara den enda för dej
du skall alltid få känna dej fri
bara tanken på att du mig lämnar
gör att allt bara rämnar inuti

Kan du någonsin mig förlåta
att jag sårat dig älskade du
inget mera i livet jag önskar
bara älskas av dej här och nu!!


31/1-11
Längtan
*När man längtar efter något riktigt mycke
är det saknad efter någon man har kärt
det finns stunder då man inte längre känner
att det viktiga i livet är något värt

Jag vill bara vara säker på att längtan
är det största och finaste vi har
när en älskade försvinner några dar
vill jag känna att min längtan den finns kvar

Har du någonsin förlorat någon älskad
vet du oxå hur det känns att sluta tro
en ibland så kommer alltid nått tillbaka
som hjärtat ditt på nytt ska börja gro

Då är lyckan av längtan efter kärlek
lika stor som att få leva detta liv
dina drömmar kan då åter bli samma
som det va men i ett annat perspektiv!


2/4-11


*Jag går i en vårmorgons dimma
och tankana virvlar i mig
jag ryser och drömmer tillbaka
till värmen jag har nära dej

Vill känna den värmande huden
bara vara en del av din själ
när en tår sakta faller på kinden
då jag täker på vårt farväl

Du är borta nu hos en annan
jag vill inte veta hos vem
ändå finns du kvar i mitt hjärta
så jag ber dig älskling
KOM HEM!!

6/4-11
Ge mig din närhet

Smek mig till sömns jag e så trött
ge mig den ömhet jag saknar
smek mig och sluta inte för
jag åter i din famn din vaknar

Låt allt det vackra i livets sång
strömma emot mig som stjärnor
finns bara nära och låt mig se
lycka som dansande tärnor

Finns här intill mig i svårmods stund
alltid till tröst är du nära
smek mig till sömns jag e så trött
ge mig din älsklighet min kära

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0