Blommornas språk

Blommornas antal

 

1 blomma Du är allt för mig.
2 blommor Ska vi resa bort tillsammans?
3 blommor När får jag träffa dig igen?
4 blommor Jag är dig tacksam.
5 blommor Jag vill göra allt för dig.
6 blommor Jag tvivlar på ditt ord.
7 blommor Jag älskar dig.
8 blommor Jag förblir dig trogen intill döden
9 blommor Jag vill vara ensam med dig
10 blommor Vill du gifta dig med mig?

Blommornas färger

 

Morkröda blommor Jag saknar dig.
Vita blommor Jag tror på din ärlighet och oskuld.
Röda blommor Jag räknar dagarna tills vi möts.
Lila blommor Jag önskar dig  lycka och välgång i livet.
Orange blommor Jag är din trogne vän.
Blå blommor Jag vill bli vid din sida intill döden.
Rosa blommor Jag är förälskad i dig / lovar dig trohet.
Gula blommor Du är solen i mitt liv.
Bukett med roda/vita/blå Detta är ett frieri!

 

Rosornas färger

 

Röda Kärlek, passion, respekt.
Vita Oskuldsfullhet, renhet, discretion.
Korallröda Lust, åtrå.
Lila Kärlek vid första ögonkastet..
Orange Förtrollning, fascination.
Mörkrosa Tacksamhet.
Rosa Elegans, charm, glädje.
Gula Vänlighet, glädje, svartsjuka.
Bukett med roda/vita/blå Detta är ett frieri!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0